Tuesday 22 January 2013

cerita bab 55


Beep! Beep!
"Lia.."
"Erm?"
"Kau busy tak?"
"Kalau aku tak busy tapi aku cakap aku busy?"
"Aku bosanlah duduk rumah. Jomlah pergi tengok wayang."
"Hmm.."
"Jomlah kita pergi have fun.. Risau aku tengok kau murung jer belakangan ni."
"Mana ada.."
"Yelah tu.. Kau tu daripada pipi penuh sekarang dah cengkung dah aku tengok."
"Hmm.. Malaslah."
"Jomlah.. Aku bosanlah duduk rumah jer lagipun bolehlah kau tenangkan diri.. Pergi hirup udara luar yang segar daripada kau duduk menonong depan laptop stalk you-know-who."
"Mana kau tau aku buat kerja tu?"
"Tengok oranglah..Aku kan Arfa Afifah anak pak cik Faqiih. Aku kenallah kau.."
"Biar aku mempertimbangkan cadangan kau sejenak."
"Eceh! Jomlah.."
"Ya.. Ya.. Kau siap jer.. Lepas Zohor aku ambil."
"Yeay! Aku sayang kau! Masih ada yang sayang."
"Apa benda yang kau merepek ni?"
"Itu pesanan penaja sebagai peringatan masih ada yang sayang kau. Capire?"
"Binatang apa pulak capire? Aku tau tapir jer.."
"Hesh! Aku serius kau main-main pulak."
"Ya.. Aku FAHAM."
"Eh! Dah azan. See you soon."
"Okie dokie."
"Budak ni terlebih telan gula ker apa hyper semacam.", omelku sebelum berlalu untuk mengambil wuduk.


"Hello!", ujar Afifah.
"Hi.. Takde orang ker kat rumah kau?"
"Ada.. Biasalah rumah aku memang sunyi sikit."
"Owh.."
"Farzana mana? Aku ingat kau ajak dia sekali tadi?"
"Dia tak dapat nak join. Something came up. Dia kirim salam."
"Waalaikummussalam. Kita berdua jer lah ni?"
"Haah. Single ladies."
"Welcome to the club bebeh!"
Aku tertawa melihat reaksi Afifah.

"Crap!", kataku.
"Kau apesal?"
"Tu..", kataku sambil memuncungkan mulutku ke arah Haider.
"Owh..", balas Afifah.
"Lia.. Brace yourself. Takkan kau nak nangis di tengah-tengah shopping complex ni.", desis hatiku.
"Lia.. Sabar.", ujar Afifah.
"Cool Lia.. Kau kena cool jer..", ujarku pada diriku.

Haider sedang menuju ke arah aku dan Afifah.
"Dengar sini, I dengan dia takde apa-apa. You jangan fikir yang bukan-bukan.", itulah yang meluncur di mulut Haider.
"Save it.", balasku.
"I ajak dia jumpa sebab I ada benda nak settle dengan dia."
"Fine. None of my business anymore."
"Okay. You two have fun. Bye Fah..", ujar Haider sambil berlalu pergi.

Usai Haider hilang dari pandangan..
"Lia.. Jom..", kata Afifah sambil mengheret aku ke toilet.
"What's that supposed to mean?!", jeritku kecil.
"Toilet depan tu jer Lia.. Sabar Lia..", kata Afifah lagi.
"Dia boleh jer cakapkan dia memang nak return dengan Ifa.. Aku terima jer kot.. Kalau dia cakap macam tu, how am I supposed to react?!"
"Lia.. Sabar.."
"Aku tak rasa nak nangis lah Fah.. I'm mad and confused."
"I wish I have answers for your questions but I don't."
"Things can be simpler if he just made up his mind and heart already. Cakap jer lah dia memang nakkan Ifa. Urgh! Stress!"

No comments:

Post a Comment