Friday 28 December 2012

cerita bab 28


Beep! Beep!
"Siapa pulak yang hantar sms pagi -pagi ni. Hari ni hari Ahad lah..", gumamku.
"Adi.. Adi.. Bila aku dah balik sini baru kau nak cari kan.. Citt!", bebelku.

"Yes?", balasku.
"You dah balik Labuan eh?"
"Yupe."
"Sorry I busy lah dua tiga hari ni."
"Bukan dua tiga hari. Dah sebulan lebih dah lah.", bebelku lagi.
"Owh.. I ingat you tak ingat kat I lagi.", balasku.
"Hmmmm.."
"Frankly speaking, you dah jumpa orang lain kan?”
"I tak tau nak cakap macam mana kat you.."
"Takpelah di.. Point taken.”
“I’m sorry.”

Hubunganku dengan Adi berakhir di situ. Dalam keadaanku tengah mamai dan masih diselubungi selimut. "It's a brand new day Aulia. Kau dengan dia pun memang tak pernah declare apa-apa. At least kau walk away in a very cool way.", kataku bermonolog dalaman.

Usai itu, aku pun bangun daripada baring. Duduk menyandar di katilku.
"Fah..", panggilku.
"Yes?", jawab Afifah yang tengah leka dengan laptopnya.
"Aku dah takde apa-apa dengan Adi."
"Hah?!", jerit Afifah kecil sambil memalingkan mukanya ke arahku.
"Haah. Lepas sebulan lebih dia menghilang. Baru hari ni dia ada courage nak cakap dengan aku dia jumpa orang lain. Dia taklah cakap directly yes tapi aku faham gak lah.."
"Dah hampir 2 tahun kau tunggu dia Lia.. Ni ker ending nya?"
"I guess so.."
"Kau okay?"
"Aku okay. Rasa numb. Mungkin aku dah biasakan diri aku dengan ketiadaan Adi, jadi bila benda jadi macam ni aku takdelah sedih sangat."
"Good for you.."
Aku membalas kata-kata Afifah dengan senyuman.

"Fah..", kataku sambil mengambil tempat di sebelah dirinya.
"Erm?"
"Lepas ni kita turun pekan eh. Aku mengidam KFC lah.."
"Kau memang berselera untuk seorang yang heartbrokan."
"Food has always been there for me come hell or high water.”, jawabku.

No comments:

Post a Comment