Friday 28 December 2012

cerita bab 37


“Fah.. Kenapa aku rasa beg aku hilang.”, kataku setelah menunggu agak lama di tempat pengambilan luggage.
“Cuba kau tengok betul-betul. Kau missed tadi kot..”
“Takde! Kotak tu jer yang tinggal asyik pusing-pusing.”
“Apalah nasib kau ni Lia.. Asyik hilang beg jer.. Kalau kau dah kahwin nanti kan.. Jangan hilang anak tau.. Bahaya.”, kata Afifah sambil ketawa.
“Ha ha ha. Sangat tak lucu. Aku punya buku semua dalam tu tau!”
“Kau bawak buku balik ker hari tu?”
“Haah. Kau ingat aku macam kau ker kasi tinggal semua buku dekat bilik?”
Afifah membuat muka tidak puas hati setelah disindir olehku.
“Tau pun terasa. Jom temankan aku pergi report my lost luggage.”
“Tak nak lah.. Kau pergi sendiri.”
“Merajuklah tu. Aku heret jugak kau karang.”
“Fine! Tapi kau kena belanja aku ice cream McD lepas ni.”
“Expert kan kau part mengikis duit aku.”
“Kau dah kecikkan hati aku.. Kau kena besarkan hati aku balik!”
“Baiklahhhh..”, jawabku sambil menarik tangan Afifah menuju ke arah pejabat.

"Hong Kong?! Aku sendiri tak sampai lagi kat sana.", omelku.
"Untungkan jadi beg kau ni. Asyik hilang jer dalam flight. Lepas tu travel pulak tempat yang best-best."
"Menyindirlah tu..", protesku.
“Aku hanya memulangkan paku buah keras jer..”
“Memandangkan kita dah fair and square ni, tak yah lah aku belanja kau ice cream kan?”
“Kau dah janji!”
“Bila masa?”
“Tadi.. Tak baiklah kau Lia buruk siku betul!”
“Ya Allah Fah.. Muncung kau dah boleh sangkut hanger.”, kataku sambil ketawa.
“Ni yang aku malas ni bila berkarat dengan kau.. Kau selalu menang!”
“Alah.. Jom kita take away bangunan McD tu terus bawak balik kolej.”, kataku meredakan perasaan tidak puas hati Afifah.

No comments:

Post a Comment