Friday 28 December 2012

cerita bab 48


"Weh! Giler mengantuk.", ujarku sambil menutup mulutku menahan kuap.
"Kau nak jadi famous ker? Kau tak nampak cctv tu. Karang muka kau masuk tv.", jawab Farzana.
"Ala.. Kejap jer pun tak boleh ker? Berair dah mata aku ni."
"Kau jangan nak buat hal eh Lia.", sampuk Amira.
“Kau tahu tak this kind of activity at this time is ridiculous. It’s almost 12 in the morning and we’re still here. Bila nak balik ni?”, omelku.
“Dah namanya pun orientasi Lia.. At least takde lah ragging session yang kaw-kaw..”, jawab Ina pulak.
"Fine! Nasiblah abang MPP yang seorang tu handsome. At least ada jugaklah solid reason untuk aku stay sini sampai benda ni habis.”
“Banyaklah kau punya solid reason. Habis tu buah hati kau nak campak mana?”, tanya Farzana.
“Aku takde text dia lagi hari ni.”
“Kenapa?”
“Gila kau.. Kalau text time cenggini punyalah bahaya. Aku tak nak mesej aku kena rekod cctv lepas tu kena broadcast dekat tv. Huish!”
“Epic lah Lia kalau keluar tv!”, sampuk Amira.
“Ha ha ha..”, kataku sambil membuat muka tidak berpuas hati.
“Nah Lia.. Baik kau kill times dengan bermain game yang ada dalam handphone aku jer..”, pujuk Haz sambil mengulurkan handphone miliknya kepada aku.
“Fine..”, kataku sambil menyambut handphone yang dihulurkan oleh Haz.
“Si Aulia kan macam budak-budak.”, bebel Ina.
“Memang aku budak lagi kalau nak compare dengan korang.”, balasku.
“Aku hands down lah kalau Lia dah buka bab siapa tua siapa muda ni.”, kata Farzana.
“Baiklah. Case is sealed.”, kata Amira.
“Tulah.. Cari lagi gaduh dengan aku.”, kataku.
Haz, Ina, Amira dan Farzana merupakan antara rakanku yang pernah belajar bersamaku di Labuan yang juga meneruskan pelajaran di Unimas. Kebetulan mereka juga menetap di kolej kediaman yang sama dengan diriku. Jadi kami selalu bersama untuk mengelakkan the need to do small talk yang awkward dengan strangers atau dalam erti kata lain mencari rakan baru yang berkemungkinan tak sekepala dengan diri.

No comments:

Post a Comment