Friday 28 December 2012

cerita bab 33


First day of second semester..
"Korang rasa lecturer mana yang in charge untuk lab ni?", tanya Nina.
"Entahlah.. Tunggu jer lah.. Kejap lagi sampailah tu.", jawabku.

Kelihatan Nurul terkocoh-kocoh menuju ke arah kami.
"Guess what?", katanya.
"What?", jawabku.
"Sir Hafiz in charge untuk lab ni!", kata Nurul dengan nada yang sangat gembira.
Hampir kesemua female species di kelasku hampir terjerit mendengar berita yang disampaikan oleh Nurul. Suasana di makmal kecoh!

Kelihatan Sir Hafiz berjalan ke arah kami.
"Morning girls.", katanya.
“Morning sir..”, jawab kami.
"Dia baru ucap good morning jer aku dah rasa nak terkeluar jantung aku. Macam mana aku nak fokus nanti dalam kelas. Adoi!", bisik Nurul kepadaku.
"Boleh tak kalau kau jangan gatal sangat!", balasku.
"Kau tak minat dia memanglah kau cakap macam tu. Ceyh!"

Usai sesi memperkenalkan diri, Sir Hafiz memulakan kelas.
"Oh ya! Lupa pulak saya. Sir Nazar jugak akan mengendalikan kelas ini bersama saya. Tu dia baru sampai di belakang.", katanya sambil menunjuk kepada Sir Nazar.
Refleksku terus memusingkan kepalaku 180 darjah ke belakang.
"Hah! Tadi kau mengata aku.. Sekarang kau sendiri yang terbeliak", ujar Nurul memulangkan paku buah keras.
"OMG! Boleh jadi gilalah aku. Sir Nazar pujaan hatiku.", kataku sambil membuat aksi hampir pengsan.
Sememangnya aku sangat meminati Sir Nazar. Pembawaan dirinya memang mencuri perhatianku.
"Ya Allah suami orang tu Lia.. Bawak mengucap.", kataku.
"Overlah kau.. Mengalahkan aku..", kata Nurul sambil ketawa melihat gelagatku.
Let just say, kelas Fizik sesi di makmal merupakan kelas yang aku always look forward to for the entire semester.

No comments:

Post a Comment