Friday 28 December 2012

cerita bab 40


11 Februari 2011,
Jumaat, 2.03 pagi.

Aku terbangun daripada tidurku. Kelas yang berlanjutan sampai ke petang dan latihan drama Romeo and Juliet memang memenatkan. Belakangan ini, aku selalu tertidur semasa berbalas sms dengan Haider. Aku pun memeriksa handphoneku millikku.

"Will you go out with me? Officially?"
"Hah?", kataku sambil menggosok mataku.
Aku membaca sekali lagi sms yang ku terima daripada Haider untuk memastikan aku tidak bermimpi.

"Yes :-)", balasku.
Handphone ku berdering menandakan panggilan.
"You bukan dah tidur ker?", tanya Haider.
"I terbangun.."
"My question tadi, it's a yes?"
"It's a yes and I nak tanya something.."
"What?"
"What took you so long?!"
"Haha! Esok I jawab soalan-soalan you.. Sekarang you sambung balik tidur. You penatkan?"
"Haah.. Okay.”
“Goodnight love."
"Goodnight dear."
Malam itu, aku tersenyum bahagia dalam tidurku. Second chance. Let's make this forever. If forever does exist.

No comments:

Post a Comment