Friday 28 December 2012

cerita bab 41


It's the last week of study. Next week is study week lepas tu final examination. Aku berasa lega sebab I'm done with all those activities.

Usai, kelas Pendidikan Islam yang terakhir.
"Iza dengan Nina tunggu sebentar boleh tak?", ujar ustazah.
"Ya ustazah?", kata Iza.
"Saya ada hadiah untuk diberikan kepada kamu.", ucap ustazah sambil mengeluarkan dua helai selendang."

Suasana dalam kelas masa tu terus sebak. Iza dan Nina mengalirkan air mata sambil menerima pemberian ustazah. Aku dan Nurul yang memerhati pun turut menangis. Indeed actions are larger than words.

“Saya harap dengan pemberian ini, kamu berdua akan terbuka hati untuk bertudung permanently. Siapalah saya untuk memaksa. Semuanya kuasa Allah. Insha-Allah kalau ada rezeki, kita akan berjumpa lagi walaupun saya tahu kamu semua mungkin tak nak dah kembali ke Labuan. Tapi siapalah kita hendak menidakkan kuasa Allah.”, merupakan ucapan ustazah yang terakhir sebelum mengucapkan selamat tinggal.

"Ya Allah, inikah petunjuk dari-Mu? Terima kasih Ya Allah.", bisik hatiku.
From there, aku berimej baru. Semua gambar-gambar free hair milikku yang terdapat pada Facebook, blog dan Twitter terus kupadamkan.
"Semoga aku beristiqamah dalam melaksanakan perintah-Nya ini.", bisik hatiku.

No comments:

Post a Comment